söndag 21 september 2014

Veckonytt V.39


Hej!
Ursäkta att det inte kom något veckobrev i torsdags. Ni kanske hörde av barnen att jag haft inbrott i min bil. Oj vad krångligt allt blev när man plötsligt inte hade någon dator eller almanacka. Nu har jag fått låna en dator men det dröjde innan jag kunde komma in på bloggen. Som ni säkert också hört blev även många matteböcker stulna eftersom de tog min väska med allt i. Jag har beställt nya matteböcker och har förklarat för barnen att de naturligtvis inte behöver börja om utan vi fortsätter där vi är.

Vi hade en fantastisk dag på vallen förra tisdagen och alla var jätteduktiga.
Alla vågade testa även om det var första gången som de t.ex. stötte kula och hoppade höjd.
Den här veckan får barnen hem stora minus att träna på. Behåll korten hemma tills de är säkra på dem. De behöver alltså inte ta med korten på måndag om de behöver mer tid till att träna. En del får fortsätta att träna stora plus.
Någon i klassen kommer också att få hem vår Nalle Rufus. De får ha Rufus hemma från tisdag till måndag precis som alla läxor. Med Rufus får de hem en dagbok som de ska skriva i vad Rufus är med om hemma hos er. De ska skriva som om det är Rufus som berättar. Det är också kul om man har möjlighet att skriva ut lite bilder och klistra in.
På torsdag är barnen lediga eftersom det är studiedag.

Vill redan nu tala om att måndagen den 6/10 åker vi till Veddige simhall och simtränar och på tisdagen den 7/10 åker vi till Teater Halland. Mer information om dessa dagar kommer senare.

Händer i veckan

måndag läxa tills i dag, tidig dag.
tisdag Läxa hem. Biblioteket idrott
onsdag tidig dag.
Torsdag studiedag
fredag uteidrott

Hälsningar
Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar