fredag 6 november 2015

Veckonytt V. 46




Hej!
Nu var vi igång igen efter lovet. I går gjorde vi svenskaprovet och det gick riktigt bra för de flesta. Jag märker att de har läst på sina landskap.Nästa tema i SO blir lag och rätt som vi kommer att börja med nästa vecka.
I NO har de läst om djur och växter och hur de sorteras och grupperas.
I matten kommer vi att jobba med skriftlig uträkning i addition och subtraktion. Några barn kommer att få hem lite matteläxa. 

Igår och idag har det varit en ny flicka och hälsat på i klassen. Hon är från Valinge och kanske kommer att börja i vår klass.
 Jag har skickat hem nya lappar om viktiga uppgifter för varje elev. Det bestämdes att de lapparna måste förnyas varje nytt läsår. Skicka med dem tillbaka så fort som möjligt.

Jag skickar med ett brev från Carola vår nya rektor. Hon kommer och hälsar på oss i klassen på måndag.
Händer i veckan!
Måndag Läxa hem, läslogg och matteläxa
Tisdag
Onsdag Idrott

Torsdag Matteläxa tills idag
 Fredag Idrott. Läslogg tills idag. Bibliotek
Trevlig Helg!
Önskar Monica

Hej!
Jag heter Carola och är rektor för åk 4-9.
Under de närmaste veckorna kommer jag att besöka samtliga klasser under lektionstid och jag ser fram emot att få träffas!
Skolan har ett viktigt och fantastiskt uppdrag, att tillsammans med er elever och föräldrar forma framtiden.
I dagens komplexa samhälle behövs många färdigheter och förmågor, det ställs helt andra krav i dag än för bara 10-20 år sedan.
Skolan har bland annat som uppdrag att främja elevers lärande och stimulera till att inhämta kunskaper. En annan uppgift är att förmedla och förankra de värden som vårt samhälle vilar på - att inte kränka varandra, individens frihet och integritet och alla människors lika värde.
Detta gör vi bäst i en miljö som präglas av arbetsglädje, lust att lära, respekt och trygghet. Min förhoppning är att vi tillsammans - elever, föräldrar, och personal skall skapa en skola dit vi kommer med förväntan och glädje.
Lite om mig själv;
Jag är född i Borås, uppvuxen i Falkenberg, numera boende i Tvååker. Min fritid består av man, vår son 6år, vår hundvalp Ronja och då och då samvaro med mina två vuxna barn. Jag springer gärna, fiskar och plockar svamp. Min bakgrund och yrkeserfarenhet är från arbete i gymnasieskolan.
Vi sés!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar