fredag 23 september 2016

Veckonytt V.39

Hej!
Får börja med att be om ursäkt för att jag strulade till det på tiderna för utvecklingssamtal. Naturligtvis är det oktober som gäller och inte november.
Jag skickar bekräftelse på era tider till veckan.

I matte fortsätter vi med bråktal och kommer nu in på decimaltal.

I svenska ser jag hur deras texter om Huset blir bättre och bättre. Be gärna barnen att visa de
 påbörjade böckerna i bookcreator.

Klassen har valt Olivia Persson Agnes och Alfred till trivselledare det här året.

Som ni kanske vet samarbetar skolor med olika företag i kommunen, för att eleverna ska få inblick i arbetslivet. Vår skola arbetar med Derome och på tisdag kommer de hit representanter från Derome som kommer att berätta lite om företaget och göra lite roliga övningar tillsammans med barnen.

Jag vill påminna om föräldramötet på måndag kl.18.00
Det blir en halvtimmes information i klassrummet först och sedan en föreläsning av vår skolpsykolog. Jag hoppas att många har möjlighet att komma. Skicka gärna ett meddelande med eleverna om ni inte har möjlighet att komma så vet jag.

Händer i veckan!
Måndag läslogg hem idrott
Tisdag Derome kommer på besök
Onsdag Engelskaläxa tills idag
Fredag Läslogg tills idag Bibliotek Idrott

Trevlig Helg!
önskar Monica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar