torsdag 11 maj 2017

Veckonyt V. 20

Hej!

Vårvärmen försvann men vi får hoppas att den kommer tillbaka.

Kul att så många kom i tisdags och hjälpte till att planera lägret. Jag hoppas att barnen visade lappen som jag lämnade ut igår. Jag har också tagit reda på att det finns några (tre eller fyra) sängplatser på nedre våningen för vuxna. Jag tror också att ni som handlar ska köpa papperstallrikar.

Denna veckan har de flesta blivit färdiga med skeppsbrottet. Man kan verkligen se deras utveckling när det gäller att skriva. Det är helt fantastiska berättelser. De kommer så småningom att få en bedömning av mig där de ser vad de behöver utveckla till nästa gång. Läxa denna veckan kommer att bli att läsa berättelsen för er hemma.

I So fortsätter vi med samhällskunskap. I matte har vi börjat med stora tal. Det är inte lätt att hålla reda på alla nollor i miljoner och miljarder.

På onsdag den 17 maj åker vi till Naturum på Getterön. Vi åker buss från skolan kl. 8.45 och hem 13.45.
Vi får med oss baguetter från skolan men de får gärna ha med någon extra fika eller mer att äta om de behöver. Ta också med dricka. Tänk på att ha kläder efter väder då vi kommer att vara ute hela tiden.

Händer i veckan! 
Måndag läxa hem, ord att stava till,läsa skeppsbrottet och någon matteläxa. Idrott

Tisdag
Onsdag Vi åker till Naturum
Torsdag Engelskaläxa tills idag

Fredag  Läxa tills idag. Idrott,bibliotek

Trevlig Helg !
önskar Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar