torsdag 18 maj 2017

Veckonytt V.21

Hej!

Utflykten igår blev jättelyckad trots det dåliga vädret. Det var aktiviteter både inne och ute så vi klarade oss från regn.

Denna veckan har vi börjat att redovisa reportagen. Fantastiska reportage om hundar, katter, olika arbetsplatser o.sv.
De redovisar också en text om sitt drömyrke eftersom vi pratar om yrken och arbetsliv på SO.

I matte fortsätter vi med stora tal och har också börjat med avrundning.

Jag har pratat med era barn om att planera sina läxor, allt för många säger att denna veckan hann jag inte o.sv. Det är bra om ni hjälper dem att planera, det har de nytta av när de blir äldre.
Idag hade jag engelska med dem och märkte att endast ett fåtal hade gjort engelskaläxan som var att träna några glosor. Marie-Louise får ofta höra att jag såg inte att vi hade någon läxa, även om det alltid står klart och tydligt på showbie.

Nästa vecka tar vi ingen ny läxa eftersom veckan är så kort. Orden som de ska kunna stava till är till på måndag.

V.22 den 31/5 åker vi till simstadion för simträning. Vi åker buss dit och hem.
Den 8/6 åker vi till simstadion igen för att bara bada och ha kul. Den dagen vill jag gärna om det är möjligt ha hjälp av föräldrar att skjutsa så vi slipper ta buss.

Obs! Glöm inte pengar till Sagas mamma för mat till lägret.

Händer i veckan!
Måndag läxa tills idag
Tisdag 
Onsdag
Torsdag ledig

Fredag ledig

Trevlig Helg!
önskar Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar